WAAROM DE EINSTEINBAAN 4 VOOR U DE IDEALE PLEK IS
1. Zelfstandig kantoorgebouw
2. Centrale ligging
3. Ruime parkeergelegenheid op eigen terrein
4. Goede bereikbaarheid per auto en openbaar vervoer
5. Gelegen in transformatiegebied Rijnhuizen
ADRES
Einsteinbaan 4 te Nieuwegein (3439 NJ).
ALGEMEEN
Het betreft een representatief zelfstandig kantoorgebouw, bestaande uit 4 bouwlagen, ruime parkeergelegenheid op eigen terrein, staande en gelegen aan de Einsteinbaan 4 te Nieuwegein. Het gebouw is gelegen op bedrijventerrein Plettenburg in het groene hart van Nieuwegein, direct naast het historische Fort Jutphaas. Het bedrijventerrein is in de laatste jaren getransformeerd tot de nieuwe woonwijk Rijnhuizen. Rijnhuizen wordt steeds meer en meer een leefwijk door onder andere de 2.500 woningen, de wijk kenmerkt zich als goede een mix van wonen en werken.
LIGGING EN BEREIKBAARHEID
Per auto
De bereikbaarheid van het kantoorgebouw is met de auto goed. Via de nabij gelegen verbindingsweg Plettenburgerbaan zijn de Rijkswegen A2, A12 en A27 binnen enkele autominuten bereikbaar.
Per openbaar vervoer
Het kantoorgebouw is per openbaar vervoer goed bereikbaar. Middels meerdere busverbindingen zijn Utrecht CS en Nieuwegein Cityplaza binnen 20 minuten bereikbaar.
OPPERVLAKTE
Het kantoorgebouw bestaat uit 4 bouwlagen, totaal groot ca. 2.102,45 m² v.v.o. kantoorruimte, onderverdeeld als volgt:
· ca. 564,67 m² v.v.o. kantoorruimte op de begane grond;
· ca. 554,58 m² v.v.o. kantoorruimte op de eerste verdieping;
· ca. 554,58 m² v.v.o. kantoorruimte op de tweede verdieping;
· ca. 428,62 m² v.v.o. kantoorruimte op de derde verdieping;
Deelverhuur is mogelijk vanaf ca. 983,20 m² v.v.o. kantoorruimte.
Het object is conform de meetnorm van het normblad NEN2580 ingemeten.
OPLEVERINGSNIVEAU
Het object wordt in de huidige staat opgeleverd inclusief o.a.:
Algemeen
· representatieve entree met balie;
· lift;
· centrale trappartij;
· intercom/deuropener;
· cv-installatie;
· bestaande brandmeld-/ontruimingsinstallatie;
· brandslanghaspel(s) en poederblusser(s);
· bestaande alarminstallatie;
· meterkast voorzien van zelfstandige elektra / gas / watermeters.
Kantoorruimte
· systeemplafond v.v. deels inbouw en deels opbouw LED-verlichtingsarmaturen;
· pantry per verdieping voorzien van onderkasten;
· restaurantkeuken (derde verdieping);
· bestaande scheidingswanden systeemwanden met tussendeuren;
· wandafwerking deels middels spuitwerk;
· bestaande buitenzonwering;
· diverse dubbele wandcontactdozen (230V);
· bestaande horizontale wandkabelgoten v.v. databekabeling (Cat 5E);
· bestaande patchkast v.v. Cat 5E databekabeling;
· gedeeltelijk te openen ramen v.v. dubbele beglazing;
· bestaande vloerbedekking;
· gedeeltelijk mechanische ventilatie v.v. topkoeling;
· twee dubbele toiletruimtes met voorportaal v.v. fontein en tegelwerk per verdieping.
Buitenterrein
· klinkerbestrating;
· fietsenstalling.
Het gebouw is voorzien van databekabeling, huurder kan voor eigen rekening en risico gebruik maken van deze voorzieningen.
PARKEREN
38 parkeerplaatsen op eigen terrein (parkeernorm 1:55).
ENERGIELABEL
Energielabel C.
GEBRUIKERSMOGELIJKHEDEN
Vigerend is het bestemmingsplan Plettenburg-De Wiers 2009 vastgesteld d.d. 2010-12-09. Het object heeft de enkelbestemming “Kantoor”. De op de plankaart voor “Kantoor” aangewezen gronden zijn bestemd voor:
• kantoren;
• opleidingsinstituten, onderzoeksinstituten en laboratoria.
Voor nadere informatie over de bestemming en gebruikersmogelijkheden verwijzen wij u naar de gemeente Nieuwegein.
HUURPRIJS
• € 115,- per m² per jaar voor de kantoorruimte;
• € 500,- per parkeerplaats per jaar.
Alle voornoemde bedragen te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, per kwartaal vooruit te voldoen.
SERVICEKOSTEN
Circa € 40,00 per m² per jaar te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, per kwartaal vooruit te voldoen, als verrekenbaar voorschot op de kosten van onder andere de volgende leveringen en diensten:
· verbruik en vastrecht water, elektra en gas;
· onderhoud CV en luchtbehandelingsinstallatie;
· onderhoud brandblusapparatuur;
· onderhoud noodverlichting;
· onderhoud alarminstallatie;
· onderhoud buitenterrein;
· onderhoud en keuringskosten liftinstallatie;
· glasbewassing buitenzijde;
· glasverzekering;
· verlichting van het terrein en centrale ruimtes;
· schoonmaak algemene ruimtes;
· 5% administratiekosten over bovengenoemde leveringen en diensten.
De leveringen en diensten kunnen in overleg met verhuurder gewijzigd worden.
KOSTEN NUTSBEDRIJVEN
Rechtstreeks door huurder te voldoen aan desbetreffende nutsbedrijven.
ONDERMAAT/OVERMAAT
Indien de opgegeven grootte (ondermaat/overmaat) van de onroerende zaak niet juist is, ontleent geen van partijen daaraan rechten.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een verlengingsperiode van telkens 5 (vijf) jaar. Langere huurperioden zijn bespreekbaar.
OPZEGTERMIJN
Uiterlijk 12 (twaalf) maanden voor het aflopen van een huurtermijn.
HUURPRIJSINDEXERING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks Alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een kwartaalverplichting huur plus servicekosten en de over het totaal verschuldigde BTW. Er zal geen rente worden vergoed over de waarborgsom.
AANVAARDING
In overleg.
B.T.W.
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel volledig wordt gecompenseerd.
HUUROVEREENKOMST
Gebaseerd op het model huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, zoals is vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2015. Van deze overeenkomst maken deel uit de bijhorende “Algemene bepalingen huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230A BW”.